Veiligheid

Goed onderwijs is ook veilig onderwijs. We willen dat elke leerling zich veilig voelt op school. In een veilige omgeving en in een veilig klimaat komen leerlingen optimaal tot leren en ontwikkelen. In ons schoolveiligheidsplan staat beschreven hoe we zorgen voor een veilige school.

Wat betekent dat?

Heldere afspraken

Veilig en prettig leerklimaat

We onderzoeken regelmatig het leerklimaat in alle groepen. Hoe vinden de leerlingen het in de klas? Voelen zij zich prettig? Voelen zij zich veilig? Als er verbeteringen nodig of mogelijk zijn is dat óns huiswerk.

Meldcode Huiselijk geweld en kindermishandeling

Meldplicht bij seksueel misbruik

Voor alle medewerkers in het onderwijs geldt ook dat zij wettelijk verplicht zijn bij een vermoeden van seksueel misbruik door een medewerker jegens een minderjarige leerling melding te doen bij de school. We overleggen met de vertrouwensinspecteur en doen aangifte bij politie.

NIX onder de 18

Veiligheid en gezond gedrag zijn heel belangrijk. We volgen de campagne NIX18: meenemen, gebruiken of verkopen van drugs of alcohol is op school niet toegestaan. Wij zijn een rookvrije school met een rookvrij terrein.