Resultaten

Wat leren leerlingen op onze school en wat gaat een leerling doen nadat de tijd op onze school erop zit? Er zijn verschillende mogelijkheden.

Basisvaardigheden

Rekenen, taal en burgerschap zijn belangrijke vakken om later zo goed mogelijk mee te kunnen doen. Daarom besteden we er in onze lessen veel aandacht aan.

Onze ambitie is dat minimaal 75% van onze leerlingen aan het einde van hun schoolperiode de streefniveaus voor deze vakken halen. Vorig schooljaar behaalden we met onze leerlingen de volgende resultaten:

• Rekenen: 100% van de leerlingen haalden het streefniveau
  • Lezen: 100% van de leerlingen haalden het streefniveau
  • Taal: 100% van de leerlingen haalden het streefniveau

Bij de leerlingen die uitstromen naar dagbesteding, heeft 17% de streefniveaus behaald ten aanzien van rekenen en taal.

Daarmee hebben we onze ambitie behaald en daar zijn we trots op.

Uitstroom

We streven ernaar dat zoveel mogelijk van onze leerlingen uitstromen naar:

• Vervolgonderwijs MBO entree opleiding
  • Werkplek
  • Beschut werk
  • Dagbesteding

In schooljaar 2022-2023 stroomden 32 leerlingen uit. Van deze leerlingen vond 62% de dagbesteding en 29% ging naar (beschutte) arbeid. Van de overige 9% zijn leerlingen uitgestroomd naar regulier voortgezet onderwijs en naar VSO. Er is een interne non response van 9 leerlingen.

Stroomden onze leerlingen uit naar een passende plek?

We besteden veel tijd en aandacht aan het vinden van geschikte uitstroomplekken en bereiden leerlingen daar goed op voor. Na een jaar checken we of onze leerlingen nog op de plek zitten waar ze na onze school naartoe zijn gegaan. We streven ernaar dat 75 % van onze oud-leerlingen daar nog zit. Vorig schooljaar zat 75% van de oud-leerlingen nog op dezelfde uitstroomplek. We hebben onze norm behaald.